Nautul - aliatul tau in curele de slabire

  • Nautul - aliatul tau in curele de slabire Cultivat initial in marea Mediterana si in Orientul Mijlociu, nautul si-a raspandit influenta culinara in intreaga lume. Ca si leguma, nautul este considerat atat aliment vegetal, cat si aliment proteic, ajutand sa se atinga simultan doua grupe importante de produse alimentare. Aceste boabe sunt bogate intr-un numar mare de substante nutritive importante care mentin starea de bine, precum proteinele, vitamine, minerale, furnizand si fibre. Introducerea nautului in dieta dumneavoastra poate juca un rol important in reducerea riscului de aparitie a unui numar de boli cronice, cum ar fi bolile de inima, diabetul si cancerul.

    Doar doua cesti de naut contin intreaga valoare zilnica a fibrei dietetice. Continand fibre solubile si insolubile, ajuta la scaderea colesterolului.

    Oricine a tinut o dieta stie ca junghiurile foamei pot slabi chiar si cea mai puternica vointa. Secretul este sa reduceti aportul caloric.

    O cana de naut contine 296 de calorii, dar jumatate din necesarul zilnic al fibrei si 30% din cel al proteinei, ambele monitorizand insulina care determina corpul dumneavoastra sa depoziteze grasime. Asa ca puteti manca o ceasca de naut la pranz si va veti simti plini pana la cina. S-a demonstrat faptul ca daca mancati naut, aveti un nivel mai mare de satisfactie si mancati mai putine gustari in timpul zilei.
     
    O ceasca de naut gatit contine 85% din valoarea zilnica a mineralelor, care functioneaza ca un antioxidant in celulele pielii. De asemenea, protejeaza impotriva daunelor cauzate de lumina UV, care scade eruptiile cutanate.

    Fierul, fosfatul, calciul, magneziul, manganul, zincul si vitamina K din naut contribuie la construirea si mentinerea structurii si rezistentei oaselor. Formarea matricilor osoase necesita mangan, iar fierul si zincul joaca roluri esentiale in producerea si maturarea colagenului.

    Fibrele va ajuta sa va mentineti sistemul digestiv. Medicii sugereaza ca 40% din dieta ta sa contina alimente bogate in fibre, ceea ce include, cu siguranta, nautul.
    Proteinele din naut, de asemenea, ajuta la sanatatea sistemului nervos. Aminoacizii proteinei afecteaza neurotransmitatorii din creier si ii ajuta sa functioneze corect.

    Nautul este inclus in retete populare gasite in intreaga lume, fiind inclus ca ingredient principal in hummus, care este consumat in mod obisnuit aproape in fiecare zi in locuri precum Israel, Siria, Turcia, Palestina, Iordania, Egipt. Nu exista aproape nicio parte a lumii care sa nu se bucure de naut, si nu este de mirare, avand in vedere versatilitatea, gustul minunat si numeroasele beneficii nutritive.