Tahini: Top 5 motive ca să introduci acest deliciu culinar în dieta ta

  • Tahini: Top 5 motive ca să introduci acest deliciu culinar în dieta ta Dacă și tu ești ca noi și îți place să explorezi diversele bucătării ale lumii, atunci ne bucurăm să-ți fim alături. De data aceasta ne-am hotărât să explorăm din punct de vedere culinar Grecia, Turcia și Orientul Mijlociu prin intermediul unui deliciu. Este vorba de tahini - pasta de susan, ingredientul principal din hummus și halva, care poate fi foarte ușor introdus în dieta ta (asta dacă nu ai făcut-o până acum).

    Iată cinci motive pentru care merită să introduci acest ingredient în mâncărurile pe care le pregătești:
     
    1. Conține vitamine, minerale și aminoacizi 

    În ciuda numărului mare de calorii, tahini conține numeroase alte substanțe benefice pentru organismul tău. Astfel, e bogat în vitaminele B1 și B6 (importante în producția de energie), fosfor și magneziu (care îmbunătățesc sănătatea oaselor) și acizi grași saturați (cu proprietăți antiinflamatorii). În fapt, oar o linguriță de pastă de susan asigură cam 10% din doza zilnică din acești nutrienți. Așa că nu trebuie să-ți faci griji că te vei îngrășa. Ba din contră!
     
    1. Te ajută în lupta cu kilogramele

    Orice dietă sănătoasă cuprinde și alimente din categoria nucilor și semințelor, categorie la care intră și pasta de susan. Asta pentru că grăsimile sănătoase din astfel de produse, deci inclusiv din tahini, oferă senzația de sațietate, ținând astfel sub control apetitul. Însă nu exagera: consumul în cantități prea mari ar putea avea efectul contrar, din cauza numărului mare de calorii!
     
    1.  Poate reduce riscul de apariție a unor boli grave

    Grație multitudinii de substanțe bune pentru organismul uman, tahini ne ajută să ne menținem sănătoși și să prevenim anumite boli precum cele de inimă și diabetul.
     
    1. Ar putea avea efecte pozitive asupra sistemului nervos central

    Cum ar fi să consumi zilnic o linguriță dintr-un aliment care să-ți îmbunătățească sănătatea creierul și să împiedice apariția unor afecțiuni neurodegenerative precum demența? Ei bine, tahini este acest produs. Semințele de susan (și produsele derivate, evident) joacă un rol important în protejarea organismului de radicalii liberi, care sunt periculoși. 
     
    1. Îți îmbunătățește aspectul pielii

    Hidratarea este vitală pentru organismul uman, inclusiv pentru a avea un ten cu aspect plăcut. Dar apa nu e singura cale către o piele elastică și sănătoase: grăsimile sănătoase, care se găsesc din plin în tahini, sunt și ele necesare.

    În plus, pasta de semințe de susan mai conține vitamina E și aminoacizi care întineresc celulele și stimulează producția de colagen.

    Alege BIO

    Cel mai bine te poți bucura de pasta de susan dacă este produsă cât mai natural. Tahini BIO este obținut din măcinarea semințelor de susan produse ecologic și prajite la temperatură scăzută. Nu are deloc adaos de aditivi sau de sare. Mai mult, susanul folosit ca ingredient în acest produs este mărunțit în moara de piatră. Prin urmare, are un gust deosebit și o textură fină, fiind astfel un produs versatil, care poate fi folosit atât în preparate dulci cât și în rețete rafinate.

    Îți recomandăm să folosești Tahini Bio ca dressing la salate, pentru a face hummus în combinație cu cartofi dulci sau halva cu fistic, ori chiar smoothie-uri cu scorțișoară. De asemenea, îl poți consuma ca atare pe lipie sau pâine, eventual în combinație cu diverse legume.