Spirulina, un superaliment - beneficii, întrebuințări, combinații sănătoase

  • Spirulina, un superaliment - beneficii, întrebuințări, combinații sănătoase Spirulina este o algă albastră-verde, care poate fi consumată fără probleme de oameni. Se spune că este una dintre cele mai vechi forme de viață de pe Pământ și că proprietățile sale au fost descoperite încă de pe vremea aztecilor. Aceștia credeau că le crește rezistența și, de asemenea, o foloseau ca medicament pentru tratarea diverselor afecțiuni.

    În ziua de azi, spirulina e recunoscută ca un superaliment, având valori nutriționale comparabile cu cele ale oului de găină. Grație gustului amărui, este un ingredient folosit de regulă oriunde e nevoie de o potențare a aromelor (iaurturi, sucuri naturale, smoothie-uri etc.). De asemenea, poate fi adăugată în piureuri ori consumată ca supliment alimentar

    Spirulina se găsește sub formă de praf, tablete sau fulgi. Are numeroase proprietăți benefice, care încă sunt studiate de oamenii de știință.

    Spirulina: Informații nutriționale

    O linguriță de spirulină conține:

    calorii: 20
    proteine: 4 grame
    grăsimi: 1 gram
    carbohidrați: 2 grame
    fibre: 0 grame
    zaharuri: 0 grame

    Spirulina este o sursă de:

    vitamina B1 (11% din doza zilnică recomandată - DZR)
    vitamina B2 (15% din DZR)
    vitamina B3 (4% din DZR)
    cupru (21% din DZR)
    fier (11% din DZR)
    conține doze mai mici de magneziu și potasiu

    Spirulina: beneficii și întrebuințări
     
    1. Este un puternic antioxidant și are proprietăți antiinflamatorii
    Pentru a lupta cu radicalii liberi, care nu sunt benefici organismului nostru, avem nevoie de antioxidanți - iar spirulina este o sursă bună. Principala substanță activă se numește ficocianină - aceasta e responsabilă și pentru pigmentul albastru-verzui al spirulinei. Dincolo de efectul antioxidant, are și proprietăți antiinflamatorii.
     
    1. Te poate feri de bolile de inimă
    Bolile de inimă sunt responsabile pentru 60% din decesele din România. Ca să nu ajungi în această tabără, este nevoie să faci mișcare zilnic, să ai o dietă sănătoasă și să îți monitorizezi sănătatea, printre altele. Însă cum te ajută spirulina în această ecuație? Nu, nu îți va da brusc un chef de alergat. Ea lucrează pe interior: reduce nivelul colesterolului „rău” (LDL) și pe cel al trigliceridelor, crescând totodată nivelul de colesterol „bun” (HDL). În acest fel, în timp, riscul de apariție a bolilor cardiace e mai mic.
     
    1. Are anumite proprietăți anticanceroase
    Poate părea SF, însă proprietățile anticanceroase ale spirulinei au fost studiate de oamenii de știință. Testele pe animale au arătat că poate preveni, în anumite condiții, apariția cancerului și poate reduce tumorile maligne. 
    De asemenea, potrivit unui studiu realizat pe 87 de pacienți din India cu leziuni precanceroase la nivelul gurii (numite OSMF), o linguriță pe zi de spirulină, timp de un an, a dus la dispariția acestora în 45% dintre cazuri. Ulterior, în maximum doi ani, alți 25% au avut parte de dispariția OSMF. Comparativ, doar 7% dintre cei care au făcut parte din grupul de control s-au vindecat.
     
    1. Are unele acțiuni terapeutice
    Grație complexului bogat de nutrienți, spirulina poate fi folosită pentru tratarea anemiei, previne afecțiunile globilor oculari (cataractă, glaucom etc.), protejează bine stomacul, reglează nivelul de hormoni și menține sănătatea pielii.

    Te-am convins că merită să adaugi spirulina în dieta ta de zi cu zi? Sau s-o consumi mai des? Consultă ofertele din magazinul nostru și vezi ce combinații delicioase poți face!