Beneficii mai puțin cunoscute ale condimentelor

  • Beneficii mai puțin cunoscute ale condimentelor Condimentele se folosesc de secole atât în ​​scopuri culinare, cât și medicinale. Nu numai că îmbunătățesc aroma, gustul și culoarea mâncării, dar te pot proteja de multe afecțiuni. Așadar, un vârf de condimente îți aduce beneficii consistente!

    Tot mai mulți oameni iau în considerare utilizarea condimentelor pentru uz medicinal și în scop terapeutic sau ca remediu. Sunt cunoscute efectele lor pozitive în lupta împotriva unor afecțiuni cronice, inclusiv boli de inimă sau ale plămânilor. 

    Cercetările au demonstrat proprietățile antioxidante, antiinflamatorii, anticancerigene, de scădere a glucozei și a colesterolului din sânge ale condimentelor, precum și faptul că acestea impulsionează funcțiile cognitive ale creierului și contribuie la starea de bine. 

    Beneficiile acestora rezultă din acțiunea unor substanțe din compoziția lor, inclusiv compuși care conțin taninuri, alcaloizi, minerale și vitamine. În special, flavonoidele și polifenolii sunt indicați ca responsabili pentru proprietățile aproape miraculoase ale condimentelor

    De asemenea, consumul regulat de alimente picante a fost corelat cu un risc mai scăzut de deces prin cancer și boli ischemice ale inimii și ale sistemului respirator.

    Dacă aceste beneficii ale condimentelor sunt foarte cunoscute și apreciate, trebuie să știi că unele dintre ele ascund și câteva secrete. 

    Iată o listă cu câteva beneficii mai puțin cunoscute ale condimentelor

    Anason
    Acest condiment în formă de stea este foarte popular în China și are un gust similar cu cel al lemnului dulce atunci când este folosit la gătit. Este o sursă prețioasă de vitamine și minerale, cum ar fi fier, potasiu, cupru, fibre și calciu.

    Anasonul are numeroase beneficii, cum ar fi calmarea gazelor din stomac, întărirea sistemului imunitar, îmbunătățirea aspectului pielii și îmbunătățirea circulației sângelui. Însă nu foarte mulți știu că poate trata durerile menstruale.

    Acest condiment se poate folosi în supe, ciorbe și tocănițe, dar și pentru a asezona carnea. Noi avem un ceai din plante care conține și anason, într-o combinație care îți va da un boost de energie și vitalitate! În plus, îți poate calma crampele din acea perioadă a lunii! :)

    Scorţişoara
    Unul dintre cele mai populare condimente, scorțișoara conține fier, calciu, mangan și fibre. Încercă să adăugi acest condiment la ceai, fructe și deserturi pentru a elimina nevoia de îndulcitori artificiali. Sau - de ce nu? - în vinul fiert. O proprietate foarte interesantă este aceea că poate reduce nivelul de colesterol și de glicemie din sânge, fiind un aliat alimentar al diabeticilor.  

    Noi îți recomandăm să presari scorțișoara peste iaurt simplu, fulgi de ovăz sau cafea, ori să pui o linguriță în aluatul de clătite sau peste legumele sotate. De asemenea, poți face o băutură delicioasă dacă o amesteci cu lapte.

    Ghimbirul
    Ghimbirul aduce alinare în caz de tuse, răceală, gripă, greață, rău de mișcare sau stomac deranjat. Dacă ai febră musculară după un antrenament sau un efort fizic intens, ghimbirul îți poate ameliora aceste dureri. Asta deoarece conține o substanță chimică, numită gingerol, care reduce inflamația și blochează căile nervoase care procesează durerea.

    Dacă vrei să te bucuri din plin de o băutură caldă, amestecă ghimbirul cu miere și îndulcește-ți ceaiul. De asemenea, poți să-l pui în salate sau să-l adaugi în smoothie-uri și sucuri.

    Pătrunjelul
    Foarte puțini oameni știu că pătrunjelul are mai multă vitamina C decât o portocală. Acesta are un conținut ridicat de antioxidanți, care poate ajuta sistemul imunitar și poate reduce riscul de cancer. Adăugă-l la chiftele, salate, supe și sosuri pentru un plus de savoare și…de sănătate!

    Cimbrul
    Cimbrul ajută la suprimarea inflamației. Uleiul de cimbru are, de asemenea, proprietăți antimicrobiene puternice. Cimbrul a fost folosit în mod tradițional pentru tratarea tusei, așa că încearcă să faci ceai din el. Poate fi folosit și în supe, mai ales în cea de dovleac, dar și în sosul pentru pizza sau paste.

    Turmeric
    "Condimentul de aur", așa cum îl numea cultura indiană, turmericul este renumit pentru că oferă culoarea galben-aurie celebrului curry.  Acesta are proprietăți antioxidante și antiinflamatorii. S-a demonstrat că ajută în ținerea sub control a unor boli precum diabetul, bolile de inimă, Alzheimerul, demența, fibroza chistică și bolile autoimune precum artrita reumatoidă.

    Încorporează turmeric în marinate, sosuri de salată, cafea cu gheață, supe, orez și tocănițe. Vei simți cum papilele gustative îți explodează!

    Șofran
    Un condiment foarte rar, șofranul are proprietăți ieșite din comun, având efecte anti-cancer și anti-depresie, ajutând totodată la prevenirea aterosclerozei secundare. Mai exact, s-a demonstrat că are un efect citotoxic asupra carcinoamelor umane și celulelor leucemiei, mărind difuzia de oxigen în plasmă.

    Șofranul oferă culoare și savoare în toate mesele, cum ar fi paste, orez, supe, sosuri, carne de pasăre de curte sau pește. Este un ingredient ideal și pentru băuturi, astfel că poate fi combinat cu cafeaua sau ceaiul.