Fisticul - simbol al sanatatii

  • Fisticul - simbol al sanatatii Minunatul fistic a fost mult timp pretuit ca simbol al sanatatii din cele mai vechi timpuri. Miezul sau este bogat in substante nutritive benefice pentru sanatate, esentiale pentru sanatatea optima.

    Planta este un arbore de dimensiuni mici, nativ din lanturile muntoase ale Asiei Centrale, ce se cultiva in tari ca Siria, Iran, Turkmenistan, Kirgistan, Turcia, Grecia, Pakistan si Afghanistan.

    Un arbore de fistic necesita aproximativ 10-12 ani pentru a produce prima cultura. 
     Fisticul este disponibil sub diverse forme, indulcite sau sarate. Pe www.mediteranea.ro gasiti disponibil: fisticul crocant raw (nesarat), fisticul crocant usor sarat cu lamaie si fisticul crocant usor sarat cu paprika afumata

    Exista multe beneficii pentru sanatate ale fisticului. Acestea sunt unele dintre putinele fructe cu coaja lemnoasa care contin majoritatea substantelor nutritive necesare oamenilor pentru sanatatea completa.

    Fisticul contine carbohidrati, proteine, grasimi, fibre dietetice, fosfor, potasiu, tiamina, vitamina B6, betacaroten, luteina, calciu, acid folic, vitamina E, vitamina A si vitamina K.
     Unul dintre principalele beneficii ale fisticului este ca ajuta la functionarea inimii. Cercetatorii au descoperit faptul ca un consum regulat de fistic poate reduce nivelul de colesterol LDL rau in organism. Antioxidantii, fitosterolii, acizii grasi nesaturati sunt excelenti pentru promovarea unei inimi sanatoase.

    Fisticul este, de asemenea, prima alegere pentru persoanele aflate la dieta, avand calorii scazute, proteina ridicata, grasimi saturate scazute, grasimi nesaturate ridicate, fiind un candidat ideal in comparatie cu alte fructe cu coaja lemnoasa si fructe uscate pentru o gestionare ideala a greutatii. 

    Unul dintre multele avantaje ale fisticului este ca e o sursa buna de fibre ce ajuta la digestia usoara a alimentelor. O portie de 30 de grame de fistic contine aproximativ 3 grame de fibre, mai mult decat suficient pentru a ajuta caile digestive sa functioneaza la o capacitate maxima.

    Cu un continut ridicat de cupru, fisticul ajuta la absorbtia mai mare a fierului in organism din surse alimentare, iar acest lucru poate ajuta la combaterea anemiei.