Fasolea - minunea plina de proteine

  • Fasolea - minunea plina de proteine
    Studiile au aratat ca persoanele care mananca mai multe leguminoase au un risc mai scazut de boli de inima, iar fasolea este cunoscuta ca fiind abundenta in fibre, fara strop de colesterol. Fasolea poate avea un aport mare in orice tip de alimentatie, fiind bogată in cupru, fier, magneziu, fosfor, potasiu, dar si zinc, molibden si seleniu. Are multe vitamine din grupul B, contine circa doua grame de vitamina C si E si este bogata in vitamina K.
     
    Daca ajungeti sa inlocuiti o masa alcatuita din carne cu una de fasole, de cateva ori pe saptamana, va ajuta sa scapati de o parte din grasimile saturate. Se pare ca aceste minuni pline de proteine au niste superputeri secrete. 
     
    Fasolea se numara printre alimentele cele mai prietenoase pentru pierderea in greutate. Ajuta la reglarea depozitelor de grasime din organism, este bogată in acid folic, magneziu si fier. De asemenea, contine si fitoestrogen, varianta vegetala de estrogen secretata de organismul uman. Fitoestrogenul sau estrogenul reduce riscul de cancer mamar.
     
    Fasolea alba este o alegere buna pentru diabetici, avand indicele glicemic foarte scazut, ce nu declanseaza modificari importante in nivelul zaharului din sange. O dieta bogata in fasole poate, prin urmare, sa scada nivelul zaharului din sange. Fibrele solubile si carbohidratii reusesc sa reduca productia de insulina. In acest mod, foamea este tinuta sub control.

    Un alt avantaj al introducerii in dieta a fasolei albe este faptul ca aceasta produce inhibitori alfa-amilaza, cunoscuti pentru capacitatea lor de a incetini absorbtia glucidelor prin inhibarea enzimelor responsabile de descompunerea anumitor tipuri de amidon in zaharuri simple.
     
    sursa foto: thewanderlustkitchen.com